Resepi Kek coklat moist Mudah guna blender je yang Enak

By | Mei 11, 2022

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Kek coklat moist Mudah guna blender je mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Kek coklat moist Mudah guna blender je dalam langkah mudah 6 yang berikut. Kek coklat moist salah satu dessert yang sangat digemari ramai. Pelbagai resepi tersedia untuk menyediakan kek ini iaitu dari cara termudah hinggalah cara. Guna separuh jer daripada adunan topping tu dulu.

Setakat buat guna blender jer pun dah boleh jadi. Cara-cara Menyediakan Kek Coklat Kukus Moist Sukatan Cawan. Cara Mudah Tekan Doh Semperit Supaya Sama Saiz & Tak Senget. Dalam panduan ini, kami menggunakan 16 ramuan memasak untuk membuat Resipi Kek coklat moist Mudah guna blender je yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 6, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Kek coklat moist Mudah guna blender je

Sila rakan rakan menyediakan 16 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Kek coklat moist Mudah guna blender je di bawah.

  1. – Bahan A.
  2. 1 cawan – gula.
  3. 1 cawan – serbuk coco.
  4. 1 cawan – susu.
  5. 1 cawan – Susu cari.
  6. 1 cawan – Susu pekat manis.
  7. 1 cawan – butter masak.
  8. 3 – Biji telur.
  9. – Bahan B.
  10. 1 1/5 cawan – tepung gandum.
  11. 1 – Sudu kecil baking powder.
  12. 1 – sudu kecil soda bikarbonat.
  13. – Ramuan topping coklat.
  14. 1/2 cawan – butter masak.
  15. 1/2 cawan – serbuk koko.
  16. 1/2 cawan – Susu pekat manis.
Baca :  Resepi Olahan Donat yang Lezat

Sebenarnya korang, kuih ini sangat ringkas cara membuatnya dan ukuran bahan pun guna cawan je. Campurkan semua bahan tadi kecuali tepung dalam blender. Kisar hingga sebati, kemudian masukkan tepung. Bagi menyediakan kek coklat moist ini anda perlu sediakan tiga jenis bahan.

Langkah untuk membuat resepi Kek coklat moist Mudah guna blender je

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 6 langkah-langkah membuat resipi Kek coklat moist Mudah guna blender je ini.

  1. (Bahan A) Blend Semua Bahan sehingga sebati,masukkan ke dalam bekas..
  2. (Bahan B) Ayakkan Bahan-bahan tersebut, Masukkan tepung yang telah di ayak tadi ke dalam adunan, Kacau sebati..
  3. Oleskan butter pada loyang dan alaskan loyang dengan baking paper..
  4. Masukkan adunan tadi dan Bakar pads suhu 170:•c Selama 60 minit. Bergantung Jenis oven boleh juga dikukus.
  5. Ramuan topping coklat:-.
  6. Masak atas api sebentar Sahaja Sekadar panaskan, Lepas dah masak atas api, Masukkan sedikit air Panas, Kacau sehingga sebati, setelah Kek masak keluarkan daripada oven, caruhkan topping coklat ke atas kek.

Kemudian, masukkan bahan tersebut ke dalam bekas acuan. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen …. Ok meh Nina terangkan sikit, Kek Berhantu ni bawahnya kek coklat moist, tengah nya cream cheese dan lapisan paling atas lak cream coklat leleh a.k.a. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan kongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat sambutan hangat dari kalangan netizen!