Resepi Nasi goreng bunga kantan banyak alalala Enak 11 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi goreng bunga kantan banyak alalala di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi goreng bunga kantan banyak alalala yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bila masukkan bunga kantan masa menumis aroma die wangi dan Nanti hilang rasa bunga kantan) Ikan bilis goreng (ikut la nak banyak mane) Garam secukup rasa. NASI GORENG BUNGA KANTAN Hari ini saya kongsikan cara masak nasi goreng bunga kantan. Sangat senang dan sedap rasa nasi goreng bunga kantan ini.

Nasi goreng bunga kantan ala syedot asmr asmr mukbang Niat nak balik bercuti. Tapi terkandas di kampung.so masa ni kite belajar banyak benda.

11 Ingredients of Resepi Nasi goreng bunga kantan banyak alalala

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi goreng bunga kantan banyak alalala ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia – Nasi semalam utk 4org makan.
  2. Sedia 3 – kuntum bunga kantan.
  3. Sedia 2 batang – serai.
  4. Sedia – Cili api segenggam.
  5. Sedia 4 – biji bawang merah.
  6. Sedia 2 ulas – bawang putih.
  7. Sedia 2 – biji telur.
  8. Sedia Sedikit – serbuk belacan.
  9. Sedia – Garam dan serbuk perasa.
  10. Sedia – Pati ikan bilis.
  11. Sedia – Minyak.
Baca :  Cara Memasak Daging Masak Lada Hitam yang Enak

Fuhh peminat bunga kantan mesti suka resepi ni; Nasi goreng kerabu bunga kantan. Untuk menambah keenakan nasi goreng saya pada hari ini, saya letakkan bunga kantan yang dihiris halus. Di samping itu, saya meletakkan juga sayuran kacang panjang supaya hidangan nasi goreng kita menpunyai khasiat yang seimbang. Saya suka kacang panjang yang ranggup krup krap krup krap.

6 Cara Memasak Nasi goreng bunga kantan banyak alalala

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi goreng bunga kantan banyak alalala pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Tumbuk bawang, cili api dan juga serbuk belacan.
  2. Potong serai dan juga bunga kantan.
  3. Panaskan minyak dan goreng telur serta hancurkan. Angkat Dan ketepikan..
  4. Tambah lagi sedikit minyak dan tumiskan bahan² yg ditumbuk sehingga kekuningan..
  5. Masukkan serbuk ikan bilis, sedikit garam dan serbuk perasa..
  6. Masukkan Nasi semalam dan gaul rata. Masukkan telur hancur dan juga bahan hirisan. Padamkan api serta gaul rata. Sesuai kan rasa angkat dan boleh dihidangkan..

Lihat juga resep Nasi Goreng Pinggir Jalan enak lainnya. Nasi Goreng Pinggir Jalan. nasi putih•telur•penyedap rasa sapi•kecap manis•kecap ikan•kecap inggeris•daun bawang•bawang merah. Dlm banyak – banyak perencah nasi goreng, perencah nasi goreng Adabi ni memang sedap jugak, ada yg serbuk kan, macam Maka terhasillah nasi goreng bunga kantan mudah dgn menggunakan perencah nasi goreng adabi. Nasi goreng adalah menu makanan sejuta umat masyarakat Indonesia sejak dulu hingga hari ini. Fakta tersebut membuat kuliner yang satu ini berpotensi menjadi bisnis sangat menguntungkan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi goreng bunga kantan banyak alalala ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!