Cara Membuat Resepi Kuah Yong Tau foo Cepat 9 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Resepi Kuah Yong Tau foo di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Resepi Kuah Yong Tau foo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Yong Tau Foo Sri Kenangan Belakang Bomba Taiping. Sangat berbaloi, kuah tak pedas pun, ala ala sos cili je. anak pun boleh makan tauuu 😍😍. SaveSave Resepi Kuah Yong Tau Foo For Later.

Untuk resepi kuah yong tau foo ni saya menggunakan produk jalen. Kalau nak tau, Jalen ni sekarang dah ada banyak produk yang dikeluarkan selain kicap. Antaranya taucu, sos tomato dan cili, cuka, kordial, sos tiram dan sebagainya.

Daftar isi :

9 Ingredients of Resepi Resepi Kuah Yong Tau foo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Resepi Kuah Yong Tau foo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 – sb – Taucu Masin.
  2. Sedia 2 – sb – Sos Tiram.
  3. Sedia 3 – sb – Kicap pekat.
  4. Sedia 3 – sb – kicap cair.
  5. Sedia 2 – sb – cili kisar.
  6. Sedia 5 – sb – gula perang.
  7. Sedia 1 – sk – garam.
  8. Sedia 2 – sb – tepung jagung.
  9. Sedia 3 cawan – – air.
Baca :  Ramuan Sagu gula melaka (resepi mudah) yang Cepat

Nanti kalau jumpa produk-produk Jalen ni boleh la cuba. Yong Tau Foo – Dipping Sauces Thanks for watching Dapur Kota Singa, thumbs up if you like this video and subscribe to my. Yong Tau Fu merupakan sejenis sup cina yang selalu dijumpai di Malaysia atau Singapura. Sebenarnya nak buat kuah Yong Tau Fu ini senang sahaja.

2 Instructions Resepi Kuah Yong Tau foo

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Resepi Kuah Yong Tau foo pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Blendkan semua bahan. Masak diatas api yg sederhana. Perasakan. Siap tutup api… Tabur bijan…. πŸ˜….
  2. Makan la dengan seafood favourite korang tu..

Bahan-bahan nya pun tak susah pun nak cari. Jom cuba hasilkan sos yong tau foo sendiri di rumah. Yong tau foo is a Hakka Chinese cuisine consisting primarily of tofu filled with ground meat mixture or fish paste. Variation of this food include vegetables and mushrooms stuffed with ground meat or surimi. Yong tau foo is eaten in numerous ways, either dry with a sauce or served as a soup dish.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Resepi Kuah Yong Tau foo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :Yong taufu aneka