Resepi Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya Sedap 14 Bahan

By | Mac 9, 2022

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Antara makanan kesukaan saya!tiada nasi pun kenyang bila makan tauhu begedil,sebab dah ada kentang,daging kisar dan tauhu. Saya sertakan resipi tauhu begedil daging kisar crispy,mudah dan RINGKAS! Resepi Begedil Daging yang sangat sedap jika dimakan bersama soto atau bihun sup.

Rata-rata, ramai yang dah cuba memang kata sedap. Bayangkan sajalah, bila digigit tu rasa rangup di luar, bila dikunyah pula empuk dan lembut di dalam..makan tauhu begedil,sebab dah ada kentang,daging kisar dan tauhu. Saya sertakan resipi tauhu begedil daging kisar crispy,mudah dan RINGKAS!

14 Ingredients of Resepi Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6-7 – biji ubi kentang.
  2. Sedia 100 gm – ayam kisar.
  3. Sedia 2 – biji bawang merah.
  4. Sedia – Bawang goreng.
  5. Sedia Daun – sup.
  6. Sedia Daun – bawang.
  7. Sedia 1-2 – biji Cili merah.
  8. Sedia – Garam.
  9. Sedia 1 – st Serbuk lada hitam.
  10. Sedia 1 – st Serbuk lada putih.
  11. Sedia 2 – biji Telur.
  12. Sedia 1 – st Tepung jagung.
  13. Sedia – Minyak (untuk menggoreng).
  14. Sedia – Air (untuk merebus kentang).
Baca :  Cara Memasak [Ayam] Chicken grilled Vietnam spring roll Sedap 11 Bahan

Teringin nak mencuba resepi tauhu begedil yang lengkap isinya dengan lauk kegemaran lepas tu cicah pula dengan sambal kicap. Buat sendiri jauh lagi sedap berbanding dibeli di pasarr malam. Manakan tidak , kalau buat sendiri isi ayam lebih kurang nak sama dengan kentang. Begedil banyak jenisnya, antaranya begedil kentang, begedil jagung, begedil ayam, ada pula tauhu begedil seperti resepi yang kami hadirkan di bawah ini.

8 Step by Step Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan..
  2. Ubi kentang dibuang kulit,kemudian direbus sehingga empuk. Seterusnya ditumbuk/dilenyek hingga hancur..
  3. Tumis ayam cincang bersama bawang yang dipotong hiris..
  4. Langkah seterusnya adalah mencampurkan kesemua bahan-bahan seperti kentang lenyek,ayam, bawang goreng, daun sup, daun bawang, serbuk lada hitam dan putih, cili merah dan garam. Gaul sebati..
  5. Tauhu goreng dipotong 4 pada bahagian atas. Kemudian keluarkan isi tauhu tadi. Jangan dibuang isi tauhu. Tetapi campurkan ke dalam campuran begedil kentang..
  6. Gentel bulat begedil kentang dan masukkan ke dalam tauhu goreng..
  7. Pecah telur dan campurkan 1sudu teh tepung jagung dan garam. Gaul tauhu kentang bersama bancuhan telur tadi dan goreng sehingga warna kekuningan..
  8. Siap..Enak dimakan bersama sambal kicap..selamat mencuba!.

Resepi dan bahan-bahan untuk membuat tauhu begedil sangat mudah dan senang. Walaupun nampak macam leceh tetapi kalau dibuat. #resepibegedil #begedilayam #ajinchannel Resepi : Kentang (boleh stim atau goreng) Ayam cincang (pastikan tidak berair) Bawang putih Bawang merah Daun sup. video berkongsi resepi tauhu begedil, tauhu begedil biasanya banyak dijual di bazaar dan pasar malam, memandangkn pkp. Resepi dan cara buat tauhu begedil simple dan sedap Подробнее. Masukkan isi begedil yang sudah siap ke dalam tauhu. Tauhu digunting silang pada bahagian atas.

Baca :  Resepi Tauhu Lembut Seirama Mudah 11 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!