Bahan Sup Tulang Daging Korban yang Mudah

By | September 18, 2021

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Sup Tulang Daging Korban mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Sup Tulang Daging Korban dalam langkah mudah 8 yang berikut. Sup antara menu paling digemari setiap kali tibanya Aidil Adha kerana anda memperolehi daging dan tulanag korban, selain mudah disediakan sup juga lebih segar bila dinikmati. Apa lagi cubalah salah satu sup yang berkenan dengan selera anda dan keluarga. Bahan-bahan Resepi Sup Tulang Daging menggunakan perencah Adabi.

Tulang ini adalah tulang dari daging korban yang disedekahkan oleh kakak saya untuk dibawa balik. Tapi masalah saya ni, satu jer. Cara saya membuat sup sangat simple. Dalam panduan ini, kami menggunakan 9 ramuan memasak untuk membuat Resipi Sup Tulang Daging Korban yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 8, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Sup Tulang Daging Korban

Sila rakan rakan menyediakan 9 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Sup Tulang Daging Korban di bawah.

  1. 2 – biji bawang besar.
  2. 3 ulas – bawang putih.
  3. – bunga lawang.
  4. – cengkih.
  5. 4 – biji kentang.
  6. 2 – biji lobak merah.
  7. – sup bujut tulang adabi.
  8. daun – sup.
  9. – daging.

Tulang direbus sehingga empuk dan dimasukkan sedikit halia dan bawang merah hiris. Balik je rumah, Dya tak terus basuh atau potong daging kambing korban tu. Masuk dan terus sejukkan dalam peti. Masa nak masak baru keluarkan & biarkan ais mencair dulu sebelum potong dagingnya.

Baca :  Resepi Sup Tulang Daging Korban yang Cepat

Langkah untuk membuat resepi Sup Tulang Daging Korban

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 8 langkah-langkah membuat resipi Sup Tulang Daging Korban ini.

  1. Bahan telah di potong dan kisar kan bawang putih dan bawang besar.
  2. Panaskan minyak dan kemudian masukan bunga lawang dan cengkih dan kacau.
  3. Masukan bahan yang telah kita kisar tadi dan tunggu sehinga ia garing.
  4. Kemudian masukkan kentang dan lobak merah.
  5. Masukkan isi daging dan tulang ke dalam periuk.
  6. Kemudian masukkan air ikutan sukatan sup yang kita mahukan.
  7. Kemudian masukan sup bujut dan dan masukkan perasa cukup rasa.
  8. Taraa dah siap untuk dihidangkan selamat mencuba.

Bagi yang pertama kali memasak daging korban, mungkin belum biasa dengan masalah 'bibir berminyak' bila daging dan tulang direbus untuk dibuat sup. Rasa terkejut dengan begitu banyak lemak yang terhasil hingga rasa 'takut' nak memakannya pula. Sup Tulang (Beef Bone Soup) is an aromatic beef soup flavoured with spices like coriander, cinnamon, chilli, onions and aniseed. A very similar dish to the Philippine Nilagang Baka (Boiled Beef) except for the spices used. Sup Tulang Daging Cincang kini beroperasi di premis yg lebih selesa demi para peminat kami semua!