Ramuan Biskut cornflake yang Lezat

By | Februari 24, 2022

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Biskut cornflake mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Biskut cornflake dalam langkah mudah 7 yang berikut. Saya panik juga kerana memikirkan saya perlu mencari satu persatu add on widget. Memang biskut cornflakes jadi rangup, wangi, sedap dan paling penting senang nak buat. Risau pulak nanti orang datang beraya tak sempat nak merasa.

Masa tak raya pun buat jugak. Sebab anak-anak saya memang suka sangat makan biskut-biskut ni. Sebab biskut ni sangat rangup dan sedap. Dalam panduan ini, kami menggunakan 7 ramuan memasak untuk membuat Resipi Biskut cornflake yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 7, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Biskut cornflake

Sila rakan rakan menyediakan 7 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Biskut cornflake di bawah.

  1. 3/4 cawan – gula kastor.
  2. 200 g – butter.
  3. 1 – biji kuning telur.
  4. 1 3/4 cawan – tepung gandum.
  5. 1/4 cawan – tepung jagung.
  6. 2 cawan – cornflake – ramas kasar.
  7. 1/2 – sdt baking powder.

Kalau nak sedap lagi boleh gantikan tepung gandum dengan tepung rose (tepung cookies) dan tambah. Cornflakes madu ni rasanya dah boleh masuk kategori biskut sebab macam biskut letak dalam kertas cawan comel kan. Macam – macam versi resepi biskut cornflakes madu, terpulang atas kreativiti masing- masing. Bagi sis, kalau boleh nak paling simple dan mudah nak buat.

Langkah untuk membuat resepi Biskut cornflake

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 7 langkah-langkah membuat resipi Biskut cornflake ini.

  1. Pukul telur dan butter hingga kembang. Masuk kuning telur..
  2. Campur tepung gandum dan tepung jagung. Gaul sebati..
  3. Masuk cornflake dan baking powder. Gaul lagi..
  4. Panas oven 170 darjah selama 10 minit..
  5. Sapu loyang dengan mentega..
  6. Sudu adunan..
  7. Bakar selama 20 minit dengan api atas bawah..
Baca :  Resepi Olahan Biskut Bangkit Kelapa (Maraton Ramadhan) yang Lezat

Asalkan rangup bila gigit ok dah tu. Sis pun tak nak lama – lama kat dapur. Resepi Biskut Cornflakes Susu Tanpa Bakar. Ini resepinya kalau nak rasa biskut yang tak perlu bakar. Resepi asalnya saya ambil dari Putra Mawar Danisha.