Ramuan Mini Kek Batik Milo yang Lezat

By | September 17, 2021

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Mini Kek Batik Milo mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Mini Kek Batik Milo dalam langkah mudah 9 yang berikut. Resepi Kek Batik Original Milo Biskut Marie milo, Cara membuat kek batik, kek batik resepi, memasak, cara, sedap, resipi, masakan melayu, kek cheese, myresepi, bahan, resepi memasak sedap, kek milo, cheesekut milo, biskut marie, tanpa telur, butter, kek batik. Kek Mini Tornado Cheese 🤤 what's inside? Chocolate cake – cheese – cake – cheese – lots of chocolate topping.

Lihat juga resipi untuk Kek Batik Indulgence, Kek Batik Gajus, Kek Batik Choc Ganache. Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. Campurkan milo, serbuk koko, esen vanilla, susu pekat, air dan telur di dalam periuk. Dalam panduan ini, kami menggunakan 4 ramuan memasak untuk membuat Resipi Mini Kek Batik Milo yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 9, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Mini Kek Batik Milo

Sila rakan rakan menyediakan 4 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Mini Kek Batik Milo di bawah.

  1. – Secawan Milo.
  2. – Setengah cawan susu pekat.
  3. 150 g – Biskut Marie Tiger.
  4. 1/3 – Buttercup.

Kacau sehingga sekata dan panaskan dengan api yang perlahan. Setelah campuran milo menjadi pekat, masukkan biskut dan gaul sehingga sekata. Milo Mini Kek Kukus I Steamed Mini Milo Cakes Soul Groove by Audionautix is licensed under a Creative Commons Attribution. Kek Mini Milo Marvelous Merajuk Menyampah.

Baca :  Resepi Olahan Chocolate Chip Cookies ala Famous Amos #maratonraya #minggu4 #kudapkudap yang Cepat

Langkah untuk membuat resepi Mini Kek Batik Milo

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 9 langkah-langkah membuat resipi Mini Kek Batik Milo ini.

  1. Patah-patahkan Biskut Marie tu dulu. Patah 2 jer pun boleh.
  2. Panaskan periuk anda. Saya guna periuk yang tak mudah melekat tu. Api dapur jangan besar sangat. Kawal api dapur anda.
  3. Masukkan buttercup dalam periuk dan cairkan..
  4. Masukkan milo dan kacau sehingga cair dan sebati.
  5. Masukkan susu pekat dan kacau sehingga sebati.
  6. Masukkan Biskut Marie dan kacau sehingga sebati.
  7. Sebati semua, tutup api dapur dan terus masukkan ke dalam bekas kecik atau container kecik (yang telah disapu buttercup supaya tak melekat) Jangan lambat buat kek batik ni.
  8. Guna sarung tangan plastik dan tekan-tekan kek batik dalam bekas sehingga rata. Biarkan sekejap sehingga sejuk, baru boleh masukkan ke dalam peti ais. Selepas 2-3 jam, boleh dimakan ler tu.
  9. Is doneeeeeeeeee. Senang jer tau. Tak payah buat seloyang besar kalau buat untuk sendiri. Kalau nak sedekah kat jiran, boleh ler buat besar2.

Resepi kek batik yang mudah dan senang menggunakan biskut marie. Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia. Banyak ibu yang selalu mendapat permintaan Bagaimana tidak, kek batik mempunyai rasa yang unik dan menarik. Ia bukan diperbuat daripada segala macam adunan tepung, ia hanya bermodalkan. KUE BATIK MILO BISKUIT MARIE Tanpa Oven amp Tanpa Kukus NO BAKE DIGESTIVE BISCUIT CAKE WITH MILO.