Bahan Biskut Untaian Kasih yang Mudah

By | Julai 2, 2021

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Biskut Untaian Kasih mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Biskut Untaian Kasih dalam langkah mudah 12 yang berikut. Terima Kasih Sudah Menonton Semoga Terhibur Jangan Lupa Like dan Subscribenya Hehe #shortfilm #filmpendek #ftvsctv #ftvsiang #filmpendekislami. Resepi-resepi biskut ini sangat mudah dan sedap. Bahan-bahan menyediakannya sangat senang didapatkan dan penyediaannya tidak memakan masa.

Get notified when Untaian Kasih Untukmu(UKU) (on Hold) is updated. #biskut Biskut ini memang sedap dan pada pendapat saya, ianya adalah setanding sahaja dengan keenakan biskut Famous Amos yang sangat mahal itu. Bagi kawan kawan atau anak anak yang sukakan. Dalam panduan ini, kami menggunakan 11 ramuan memasak untuk membuat Resipi Biskut Untaian Kasih yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 12, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Daftar isi :

Ramuan untuk membuat Biskut Untaian Kasih

Sila rakan rakan menyediakan 11 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Biskut Untaian Kasih di bawah.

  1. – Bahan.
  2. 250 gm – mentega atau margerin.
  3. 1 cawan – gula halus.
  4. – Secubit garam.
  5. 1 – biji kuning telur.
  6. 1 sudu teh – esen vanilla.
  7. – Choc Cips, manik atau buah chery merah dan hijau untuk hiasan.
  8. 1 1/2 cawan – tepung jagung.
  9. 1 1/2 cawan – tepung ubi.
  10. 4 – sudu besar susu tepung.
  11. 1 1/2 cawan – tepung gandum.

Assalamualaikum Apa khabar rakan-rakan yang di kasihi sekalian. Dah berapa hari ya kita berpuasa. dah hampir dua minggu rasanya. pasti ramai yang dah mula buat persediaan untuk menyambut. Sesekali memang teringin nak makan biskut buatan sendiri kan? Memang lain macam sedapnya kalau kita bandingkan biskut homemade dan biskut yang dibeli di kedai.

Baca :  Cara Memasak Kek ala Biscoff Cheesecake Kayangan yang Cepat

Langkah untuk membuat resepi Biskut Untaian Kasih

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 12 langkah-langkah membuat resipi Biskut Untaian Kasih ini.

  1. Cara -Satukan bahan tepung dan ayak Dalam bekas pemutar, putar mentega dan gula hingga kembang.
  2. Tambahkan telur dan esen vanilla dan putar hingga pucat.
  3. Masukkan Tepung sedikit-demi sedikit dan gaul dengan senduk kayu atau spatula hingga menjadi doh yang lembut..
  4. Tepung jangan masuk semua, masuk sikit-sikit hingga adunan lembut dan boleh di tekan dalam acuan..
  5. Panaskan oven pada suhu 150C.
  6. Sediakan loyang pembakar dan alas dengan kertas minyak.
  7. Masukkan doh dalam piping bag dan letakkan nozel bintang pecah.
  8. Tekan atad dulang pembakar hingga habis.
  9. Letakkan choc cip, manik atau cherry sebagai mata atau hiasan.
  10. Bakar selama 15 ~ 20 minit.
  11. Sejukkan atas redai setelah masak dan simpan dalam bekas kedap udara..
  12. * untuk yg ni aznie bt bentuk love je… guna nozel… :).

Biskut Raya memang istimewa dihidang tetamu, tak payah tunggu raya pun. Senang dibuat dan tahan lama, inovasi baru biskut perisa coklat dari sentuhan kreatif Zaiton Ismail pemilik Dyra Bakery. A wide variety of biskut raya options are available to you biskut raya. Royal Basmati Rice Organic Bulk Rice. Biskut ialah sejenis kuih kering yang dibakar, biasanya leper, nipis, dan rangup dimakan.

Carian Resepi :resepi untaian kasih