Resepi Kek Coklat Kukus Sedap 9 Bahan

By | Februari 26, 2021

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kek Coklat Kukus di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek Coklat Kukus yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

9 Ingredients of Resepi Kek Coklat Kukus

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek Coklat Kukus ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan – serbuk koko.
  2. Sedia 1 cawan – susu pekat.
  3. Sedia 1 cawan – susu cair.
  4. Sedia 1 cawan – gula.
  5. Sedia 1 cawan – minyak.
  6. Sedia 3 – biji telur.
  7. Sedia 1 1/4 cawan – tepung gandum.
  8. Sedia 1 – sudu kecil sodabikarbonat.
  9. Sedia 1 – sudu kecil baking powder.

4 Cara Memasak Kek Coklat Kukus

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek Coklat Kukus pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Semua bahan kat atas masukkan semua dalam blender dan kisar selama kurang 5 minit. Panaskan air dalan periuk kukusan..
  2. Adunan yang telah dikisar ditapis dan letak dalam loyang..
  3. Kukus 45 minit dengan api sederhana.
  4. Nak tahu masak cucuk dengan garfu.kalau tak melekat dah masak la tu..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek Coklat Kukus ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Baca :  Cara Membuat Scone kismis & coklat chip Sedap 9 Bahan
Carian Resepi :Kek 9 bahan