Resepi Tauhu Berlauk 🥚🐔 Mudah 15 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Tauhu Berlauk 🥚🐔 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tauhu Berlauk 🥚🐔 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

15 Ingredients of Resepi Tauhu Berlauk 🥚🐔

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tauhu Berlauk 🥚🐔 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 – Tauhu Telur.
  2. Sedia 2 – Tauhu Lembut.
  3. Sedia 1 – Dada Ayam.
  4. Sedia 2 – Biji Telur.
  5. Sedia – Carrot.
  6. Sedia Daun – Bawang.
  7. Sedia Daun – Sup.
  8. Sedia – Garam.
  9. Sedia – Perasa.
  10. Sedia – Lada Hitam.
  11. Sedia – Rosmery *takda pun takpa.
  12. Sedia – Sos Cabai Kicap.
  13. Sedia – Kicap.
  14. Sedia – Bawang Putih.
  15. Sedia – Cili Padi.

5 Instructions Tauhu Berlauk 🥚🐔

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tauhu Berlauk 🥚🐔 pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan bahan2..
  2. Blendkan semua bahan kecuali sayur. Masukkan semua perasa. Dan masukkan sayur tadi selepas bahan diblendkan..
  3. Masukkan adunan ke dalam acuan. Ni aku guna acuan lompang. Rembat ja yg mana ada..
  4. Yg ni dah siap dikukus. Gemok kan? Kalau nk buat jual boleh la kurangkan sikit..
  5. Ok yg ni aku dah siap gorengkan bersalut dgn telur. Hampa boleh la hias hias sikit tau letak cili ka daun bawang ka. Dah boleh makan! 🥰.
Baca :  Resepi Sup Telur Ala Sharfin Sedap 7 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tauhu Berlauk 🥚🐔 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!