Resepi Cucur Lemak Manis Adabi (segera) Enak 3 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Cucur Lemak Manis Adabi (segera) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cucur Lemak Manis Adabi (segera) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Rasanya ini cucur segera pertama di Malaysia. Hanya bancuh dengan air, dah boleh goreng. Pancake tepung cucur lemak manis adabi.

Kali ni nak cerita pasal Cucur Lemak Manis Adabi. Alahhh korang sure dh biasa buat kan. Ada yg campur dengan jagung, pisang, coklat, durian la.

3 Bahan – Bahan Resepi Cucur Lemak Manis Adabi (segera)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cucur Lemak Manis Adabi (segera) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 250 g – @1 paket cucur lemak manis adabi.
  2. Sedia 150 ml – air.
  3. Sedia 2 cawan – minyak masak.

Cara membuat cucur atau jemput-jemput sememangnya sangat senang. Bahan asasnya ialah tepung, air dan garam. Selain itu, ia boleh ditambah udang hidup, udang kering, ikan bilis, bawang, jagung, cili merah, sayur kucai, daun bawang atau taugeh. Tepung Cucur Lemak Manis Adabi khas untuk penyediaan hidangan snek lazat atau hidangan sampingan buat seisi keluarga.

Baca :  Cara Membuat Kek Moist Tornado Enak 15 Langkah

3 Cara Membuat Cucur Lemak Manis Adabi (segera)

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cucur Lemak Manis Adabi (segera) pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Masukkan 1pek cucur adabi ke dalam mangkuk bersama air kacau rata.
  2. Kemudian panaskan minyak,bulat-bulatkan adunan goreng sehingga keperangan.
  3. Angkat dan toskan siap untuk dihidang.

Ramuan tepungnya lengkap dan hanya perlu tambah air sebelum digoreng. Terdapat pelbagai variasi seperti Tepung Cucur Lemak Manis. Cucur Kembung Manis Rangup di Luar, Lembut di Dalam Senang sangat cara untuk membuatnya. Untuk anda yang sukakan cucur manis bolehlah cuba resipi cucur labu yang lembut di dalam dan rangup di luar ini! Selalu jgk guna cucur adabi ni.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cucur Lemak Manis Adabi (segera) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :cara guna tepung cucur guna cucur adabi lemak manis