Cara Memasak Kek coklat air fryer Cepat 5 Langkah

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kek coklat air fryer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat air fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Save Now – Great Fryer Deals at Box.co.uk. Rasa cam senang pulak guna air fryer ni. Setakat nak bakar kek saiz kecik-kecik better guna air fryer.

Percubaan dan pengalaman memasak kek, biskut dan pelbagai menu masakan lagi juga turut. Coklat lava kek meleleh Andai kata air fryer korang panas sangat, kurangkan sikit suhu and masa okay. πŸ˜‰ Untuk english follow I am Recipe Boleh. Itu sebab kadang- kadang kalau nak makan kek coklat ni lebih suka simpan semalaman dalam peti, lagi lama simpan lagi moist emm sedapnya dah terbayang dah, padahal ke semua dah habis.

7 Bahan – Bahan Resepi Kek coklat air fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat air fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 – cawang tepung naik sendiri.
  2. Sedia 2 – biji telu.
  3. Sedia – 1cawan minyak masak.
  4. Sedia 1 cawan – air.
  5. Sedia 5 – sudu gula pasir.
  6. Sedia 3 – sudu serbuk koko.
  7. Sedia 1 cawan – susu pekat.

Oklah yang mana nak mencuba coklat cupcake air fryer yang mudah ini boleh lah cuba ya. Rugi pulak tak cuba buat awal – awal, ingat kan kena panaskan air fryer dulu, tapi tak payah lah. Biasanya resepi kuih,kek atau pastry yang guna oven ambik masa lama berbanding masak guna air fryer. contohnya jika kita. Resepi Kek Marble Guna Air Fryer Toros Pro Chef Sedapnya kek marble.

Baca :  Cara Memasak Rendang Ayam Tanpa Kerisik #phopbylinimohd #batch17 Mudah 10 Bahan

5 Cara Membuat Kek coklat air fryer

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat air fryer pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bahan yang perlu kita sediakan.
  2. Masukkan susu pekat serbuk coklat minyak dan susu dan air dan juga gula dan telur ke dalam blender kisar ia sehingga sebati.
  3. Kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit.
  4. Kemudian letak sedikit majerin dan masukkan adunan dan masukkan ke dalam air fryer 200c selamat 45minit.
  5. Taraa da siap selamat mencuba.

Dijamah pula dengan teh atau kopi panas. Sebenarnya baru pertama kali Mai buat kek marble ini. Guna air fryer Toros Pro Chef je. Disebabkan terasa nak makan, terus cari resepi paling mudah di internet. Koleksi resepi Air Fryer yang mudah dibuat

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat air fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :recepi mudah kek coklat air fryer