Ramuan Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. yang Enak

By | Februari 23, 2021

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. dalam langkah mudah 10 yang berikut. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api yang sangatlah sedap. Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari. Bila dia bercerita cara bondanya memasak masak lemak cili padi ayam menyebabkan saya menelan nelan air liur.

Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Dalam panduan ini, kami menggunakan 11 ramuan memasak untuk membuat Resipi Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 10, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Sawi asin n ayam masak lemak cili api..

Sila rakan rakan menyediakan 11 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. di bawah.

  1. – Sawi asin/kubis asin.
  2. 2 batang – serai(ditumbuk).
  3. 1 helai – daun kunyit.
  4. Sedikit – belacan.
  5. 1 – labu bawang merah.
  6. 1 ulas – bawang putih.
  7. 10 – tangkai cili padi.
  8. – Kunyit basah/kunyit serbuk.
  9. – Perasa.
  10. – Santan.
  11. 1 cawan – air.

Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air. Tuk bagi ayam masak lemak cili api sedap,jangan buang kulit ayam semua. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap.

Baca :  Resepi Olahan Ayam Masak Lemak Cili Padi yang Mudah

Langkah untuk membuat resepi Sawi asin n ayam masak lemak cili api..

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 10 langkah-langkah membuat resipi Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. ini.

  1. Kisar bahan2 seperti di dalam gambar….
  2. Didih kan air kemudian masukan bahan yg dikisar TD… beserta dgn serai….
  3. Setelah kuah mendidih….masukan ayam….
  4. Tunggu hingga ayam itu empuk….
  5. Masukan sayur asin…..
  6. Daun kunyit….gaulkan BG mesra…tgu seketika.
  7. .
  8. Baru masukan santan serta perasa…santan ikut kepekatan masing2 yerr.
  9. Masa ni kecilkan api…kita x Mo santan itu pecah…kacau selalu.
  10. Ok dah siap….

Macam tak percaya bila nak masak tak masukkan bawang, tapi hasilnya memang masak lemak yang mantap, ayam tidak berbau hanyir dan pedas semuanya cukup rasa. AYAM MASAK LEMAK KUNING – adalah salah satu resepi yang mudah tapi sedap dan sangat sesuai di masak ketika hari yang sibuk. Ketahui tips senang dan cara buat ayam masak lemak cili api. Sebut saja Ayam Masak Lemak pasti mulut semua ternganga terus, bukan? Untuk yang kurang berpengalaman di dapur, hidangan lauk Ayam Masak Lemak Kuning ini adalah antara menu masakan kampung yang seriously senang.