Resepi Ikan Siakap 3 Rasa Mudah 5 Langkah

By | Mei 25, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ikan Siakap 3 Rasa di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ikan Siakap 3 Rasa yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Yang nampak segar hanyalah ikan siakap. Bila ikan siakap, terfikir di hati tak kan lah nak goreng garam kunyit jer. Kalau ikut Nana, dia hendak goreng sahaja.

Ikan Siakap 3 Rasa - resepipouler.com Masukkan bahan tumis ikan siakap kecuali cili dan nenas. Baru masukkan sos cili,sos tiram dan air asam. Isi ikan yang garing dan dinikmati bersama sos enak.

Daftar isi :

2 Bahan – Bahan Resepi Ikan Siakap 3 Rasa

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ikan Siakap 3 Rasa ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 2 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia – Bawang holland, bwng merah, halia, bwng putih kcng pea, nanas,.
  2. Sedia – Sos tomato, sos cili thai, carrot, air, tepung jagung dan beras.

Jom lihat bahan-bahan yang anda perlukan untuk masak menu ni. Ikan siakap tiga rasa yang telah siap sepenuh dan boleh dimakan bersama keluarga. Hasilnya, luar ikan jadi rangup dan rasa pedas. Pastikan guna minyak yang banyak untuk goreng ikan.

5 Cara Memasak Ikan Siakap 3 Rasa

Baca :  Resepi Sambal nasi ayam goreng kunyit Enak 7 Bahan

Dah ada 2 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ikan Siakap 3 Rasa pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tepung jagung dan beras,kunyit garam digaul bersama ikan.
  2. Goreng ikan garing.
  3. Bahan2 sos, tumis bahan2 di atas smpai kuning, masukkan cili kisar, bahan2 yg dihiris tadi.
  4. Tambah sos tomato dan sos cili thai, nak pekatkn kuah msukkn tepung jagung sikit bancuh,kemudian masukkn tomato, nanas, masukkn air sedikit jika kuah pekat.
  5. Perasakan dgn garam dn sedikit gula.

Pastikan juga minyak sudah betul-betul cukup panas. Memang menu ni menjadi kegemaran kami sekeluarga. Bahan lain untuk ikan: ¾ sb tepung jagung. RESEPI IKAN SIAKAP TIGA RASA ALA THAI – SHALIMAR YUSOF. Resepi Ikan Siakap Tiga Rasa Ala Thai – Bidadari.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ikan Siakap 3 Rasa ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :Resepi ikan 3 rasa amie