Cara Membuat Scone kismis & coklat chip Sedap 9 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Scone kismis & coklat chip di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Scone kismis & coklat chip yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni saya nak tunjukkan Cara mudah membuat SCONES kismis. Scones ni boleh dibuat dengan pelbagai rasa. Scone kismis ini sangat lazat apabila dinikmati semasa ia masih panas.

Asal mula nama scone sama tidak jelasnya dengan dari mana asal makanan ini bermula. Makanan isi kismis ini dapat menjadi teman bersantai di sore hari! Oya, C Channel juga ada di Instagram lho.

9 Bahan – Bahan Resepi Scone kismis & coklat chip

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Scone kismis & coklat chip ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 cawan – tepung gandum.
  2. Sedia 3 – sk baking powder.
  3. Sedia 20 gm – gula.
  4. Sedia 5 – sudu mentega sejuk.
  5. Sedia 3 – sudu tepung susu (tambah 1/2 air sejuk).
  6. Sedia – Kismis dan coklat chip.
  7. Sedia – Bahagian atas.
  8. Sedia 1 – biji kuning telur.
  9. Sedia 1 – sb susu (saya tinggalkan susu untuk adunan tadi).

Scones yang dijual secara komersial biasanya bulat, meskipun beberapa merek berbentuk heksagonal. Lihat juga resep Bolu susu + kismis + keju enak lainnya. scone adalah roti dengan penyajian tunggal atau roti cepat. biasanya terbuat dari gandum, jelai atau haver, dan Bakpuder sebagai pengembang kue, dan dipanggang pada loyang kue. Mereka biasanya sedikit manis dan kadang-kadang dilapisi kuning telur sebelum dipanggang. A wide variety of kismis options are available to you, such as drying process, style.

Baca :  Resepi Kek Coklat Kukus Sofiah Punya Sedap 6 Langkah

5 Cara Penyediaan Scone kismis & coklat chip

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Scone kismis & coklat chip pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Ayak tepung dan baking powder. Kemudian tambah gula dan mentega. Pastikan mentaga sejuk yang baru keluar dari peti ais.
  2. Ramas sehingga menjadi seperti serbuk. (macam gambar) masukkan kismis dan coklat chip. Gaul sekata..
  3. Kemudian masukkan susu. Kacau gunakan spatula/sudu. Jangan over kacau ye.. Kacau2 manja je. Janji sebati. Masukkan sebentar ke dalam peti sejuk dalam 10 minit..
  4. Saya gunakan scoop icekrim untuk membentuk scone. Susun scone di atas loyang kemudian sapu dengan kuning telur dan susu dibahagian atasnya untuk mengilatkan permukaan scone..
  5. Sebelum tu boleh la panaskan oven sebentar. Masak scone dengan suhu 200° selama 30minit bergantung oven masing masing..

Scone Sweet Scone webtoon is about Drama, Romance story. Scone Sweet Scone Manhwa – Summary. Sydney runs into the boy who made fun of her weight all those years ago. Kismis merupakan salah satu jenis bahan konsumsi manusia yang pastinya sudah tidak asing lagi di telingan anda. kismis merupakan salah satu produk olahan dari anggur selain wine. With our scone mixes, you can make delicious traditional English scones easily and quickly.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Scone kismis & coklat chip ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!