Resepi Jagung Panggang Air Fryer Enak 3 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Jagung Panggang Air Fryer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Jagung Panggang Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Comes With Customisable Programmes, Variable Heat Settings & One-Touch Controls JAGUNG PANGGANG AIR FRYER. Lihat juga resep (Air Fryer) Baked Potato Krim Jagung enak lainnya. Bila dah ada air fryer ni, macam lagi senang nak bakar jagung tu.

Pasalnya, kalau tidak dipanaskan akan mengakibatkan makanan jadi kurang matang. Lihat juga resep Nestum / Oatmeal Cookies Air Fryer enak lainnya. Tag: resepi jagung bakar air fryer.

Daftar isi :

3 Bahan – Bahan Resepi Jagung Panggang Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Jagung Panggang Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 – ketul Jagung – kerat 2.
  2. Sedia – Butter untuk di oles pada Jagung.
  3. Sedia – Secubit Garam Halus.

Kebanyakan kita semua sudah tahu dan telah merasai makanan yang dipanggil jagung bakar. Jagung bakar, seperti namanya, adalah makanan. Perniagaan Untung Tetapi Tiada Cash (Wang Tunai). Lihat juga resep Ikan Goreng Air Fryer enak lainnya.

Baca :  Resepi Telur Separuh Masak Air Fryer Mudah 2 Bahan

3 Cara Memasak Jagung Panggang Air Fryer

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Jagung Panggang Air Fryer pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Buang kulit dan bulu jagung cuci bersih dan tos kan air hingga kering.
  2. Jagung di kerat 2..kemudian salut butter dan masukkan ke dalam bekas panggang Air Fryer.
  3. Bakar Jagung tadi guna suhu 180°c dalam masa 10 minit..bila dah masak keluar kan ambl secubit garam tabur setiap ketul jaggung tadi..taraaaa siap dan bole di makan panas²😍😋.

Bisa dong 🤩 🤩 ⁣ ⁣ Karena Ecohome Oven ada Air Fryer Basket, mau bikin kacang mede, pop corn, dan masakan lainnya jadi lebih mudah & praktis 👍 ⁣ ⁣ Cuss langsung aja ikutin resepnya dari video ini, jangan lupa share ke temen-temen yaa 😘 ⁣ Masalah setting nilai suhu dan tempoh masa pada air fryer bukan masalah yang baharu. Ramai pengguna dan pemilik air fryer terutama yang baharu berjinak-jinak dengan kaedah memasak ini sering buntu bila nak buat setting suhu dan masa. Isteri saya pernah menggunakan air fryer ini untuk memasak roti canai segera. Malangnya, ia tak menjadi malah hampir menyebabkan kebakaran di dapur. Hanya perlu masak guna air fryer.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Jagung Panggang Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :diy jagung bakar dlm air fryer