Resepi Pancake Pisang Mudah 4 Langkah

By | April 22, 2022

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Pancake Pisang di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pancake Pisang yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Pancake Pisang - anekaresepienak.com

7 Ingredients of Resepi Pancake Pisang

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pancake Pisang ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3-4 – biji pisang.
  2. Sedia 2 cawan – tepung gandum.
  3. Sedia 1 cawan – fresh milk.
  4. Sedia 1-2 – sudu gula (optional, sbb pisang dah manis).
  5. Sedia 4 – sudu minyak masak.
  6. Sedia 1 – biji telur.
  7. Sedia 1 – sudu kecil baking powder.

4 Step by Step Pancake Pisang

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pancake Pisang pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Satukan tepung dan baking powder dalam bekas, ketepikan dulu. Then blend pisang, fresh milk, telur, minyak masak & gula.
  2. Dah siap blend, campurkan terus dalam tepung tadi. Kacau hingga sebati, makesure adunan tak terlalu pekat, tak terlalu cair..
  3. Dah panaskan pan, boleh terus masukkan bancuhan td sikit2. Api jangan kuat sangat tau. Bila dah nampak dot dot tu makna nya dah boleh terbalikkan the other side.Masak sekejap je, dah boleh angkat..
  4. Siap.. Boleh makan dgn madu ke, melt choc, or makan macam tu je pun dah sedap 😋.
Baca :  Resepi Kek coklat moist Sedap 17 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pancake Pisang ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :https://anekaresepienak com/256-resepi-pancake-pisang-mudah-4-langkah/