Resepi Biskut florentine yang Cepat

By | November 28, 2021

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Biskut florentine mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Biskut florentine dalam langkah mudah 4 yang berikut. If you like it, please subscribe and press the bell button on the side to get notification every time I upload new video. Nak beli Biskut Florentine / Crunchy Almond yang sedap dan murah? Ianya dibuat dari bahan yang bermutu tinggi , bersih dan halal.

Kalau jumpa Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies) ni kat mana-mana. Biskut florentine boleh dikategorikan sebagai biskut raya yang mewah. Rasa biskut florentine memang rangup disebabkan penggunaan kekacang yang terdiri dari pelbagai jenis memang. Dalam panduan ini, kami menggunakan 3 ramuan memasak untuk membuat Resipi Biskut florentine yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 4, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Daftar isi :

Ramuan untuk membuat Biskut florentine

Sila rakan rakan menyediakan 3 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Biskut florentine di bawah.

  1. – Tepung florentin secukupnya.
  2. – Kekacang yg kita nak.
  3. – bijan putih.

Kalau biskut florentine ni tak tunggu Syawal, dalam bulan Ramadhan pun dah habis dimakan! Kalau beli di kedai, boleh tahan juga harganya. Jadi apa kata jom kita cuba buat sendiri biskut. A traditional cookies from Florence, Italy.

Langkah untuk membuat resepi Biskut florentine

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 4 langkah-langkah membuat resipi Biskut florentine ini.

  1. Sapukan tray dengan marjerin sedikit pastu letak semua kacang dan bijan. Bijan hitam pm boleh. Ikut suka banyak mane kita nak pastu bakar 10 minit suhu 160c..
  2. Dalam mangkuk masukkan tepung florentin pastu campur kacang yg dh bakar td kacau sebati semuanya..
  3. Sudukan campuran td ke dalam bekas muffin kecik. Boleh nk guna bekas ap2 pm. Biar tepung lebih sikit dri kacang supaya kacang melekat elok je…
  4. Bakar suhu 160c selama 10 minit.. Ikut oven masing2 ye.. bila dh warne keperangan tu mksudnye dh masak. Sejukkan sekejap bru keluarkan dri bekas muffin.. Cantik elok je tepung tu melekat dgn semua kacang2…
Baca :  Cara Memasak Putu kacang Legen yang Lezat

Traditional Florentines are made from sugar, honey, nuts, seeds, spice and candied fruit. The bottom of the cookies are dip with chocolate. We've given the classic Florentine a chocolate covered biscuity base so they're perfect for dunking. Enjoy yourself or give as a homemade gift..satu resepi biskut Raya kegemaran ramai iaitu Biskut Florentine / Krunchy Karamel Almond! Biskut ini yang rangup dengan rasa manis-manis cukup memikat selera semua, sekali rasa pasti.

Carian Resepi :cara buat biskut florentine azie kitchen