Resepi Pancake Cepat 2 Langkah

By | Jun 25, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Pancake di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pancake yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Daftar isi :

9 Ingredients of Resepi Pancake

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pancake ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3/4 cawan – Tepung.
  2. Sedia cawan – Susu segar setengah.
  3. Sedia – Esen vanilla 1 sk.
  4. Sedia – Baking soda 1 sk.
  5. Sedia – Telur 1 biji.
  6. Sedia – Majerin 1 sb (dicairkan).
  7. Sedia – Gula 1 sb.
  8. Sedia – Syrup mapple.
  9. Sedia – Butter.

2 Cara Penyediaan Pancake

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pancake pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masukan susu dan telur kacau sekejap, masukan tepung, baking soda,gula,esen vanilla,majerin yg dah dicairkn gaul sehingga sebati, pastikan tepung tak berketul dan biarkan sekjap dlm,15 mnt,.
  2. Panaskn non stick pan,masukkn adunan tdi, besar ikt pada sndiri, nak besar ke nak kecik ke, biarkan sehingga ade keluar lubang2 kat pancake tu bolehlah terbalikkn.. Ulang proses yg sma smpai hbis, boleh dihidangkan degn syrup mapple and butter or coklat ke ikt selera masing2.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pancake ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Baca :  Resepi Tauhu Begedil + Sos Hitam Enak 2 Langkah