Cara Membuat Pancake Gebu Sedap 7 Langkah

By | Mei 15, 2022

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Pancake Gebu di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pancake Gebu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

7 Bahan – Bahan Resepi Pancake Gebu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pancake Gebu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 – biji telur.
  2. Sedia 1 1/2 – sudu besar gula.
  3. Sedia 1 – cup susu cair atau susu segar.
  4. Sedia 1 – sudu kecil baking powder.
  5. Sedia 1 – sudbesar minyak masak.
  6. Sedia 1 – sk esen vanila.
  7. Sedia 1 1/2 – cup tepung gandum.

7 Instructions Pancake Gebu

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pancake Gebu pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Cara ~Pukul telur dan gula kejap je bagi sebati guna garfu pun boleh..
  2. ~Masukkan minyak masak, susu, esen vanila dan baking powder.
  3. ~Kacau sekejap bagi sebati sahaja..
  4. ~Masukkan tepung dan kacau sebati.
  5. ~Biarkan 5 minit dah boleh bakar..
  6. ~Cara bakar – panaskan nonstick pan. Sendukkan 1 senduk adunan ke dalam pan. Biarkan sehingga keluar bubble. Boleh terbalikkan.. Dalam 1 minit macam tu dah boleh angkat..
  7. ~Selamat mencuba.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pancake Gebu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!