Cara Memasak Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb Mudah 7 Langkah

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

14 Ingredients of Resepi Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia – Bahagian Crumb.
  2. Sedia 1 cawan – nestum.
  3. Sedia 50 gram – butter.
  4. Sedia 1 – sudu kecil lada hitam.
  5. Sedia 1 – sudu kecil garam.
  6. Sedia – Bahagian Popcorn.
  7. Sedia 2 keping – isi ayam.
  8. Sedia 2 – sudu besar serbuk milo.
  9. Sedia 1 – sudu besar serbuk parsley.
  10. Sedia – Bahagian Salutan Tepung.
  11. Sedia 1 cawan – tepung gandum.
  12. Sedia 1 – sudu besar serbuk BBQ.
  13. Sedia 1 – sudu besar lada hitam.
  14. Sedia – Air secukupnya.

7 Cara Penyediaan Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Cairkan butter dan masukkan serbuk nestum gaul sehingga garing.
  2. Masukkan lada hitam dan garam. Ketepikan.
  3. Ayam di potong kecik dan di perap bersama serbuk milo dan daun parsley.
  4. Bancuh tepung gandum bersama BBQ powder dan lada hitam. Bancuhan tu biar boleh salut ayam ya. Jgn cair sgt.
  5. Salutkan ayam yang dh di celup tepung tadi dengan nestum yang kita buat tadi..
  6. Bakar menggunakan air fryer selama 45 minit pada suhu 170c.
  7. Hasilnya sangat rangup dan sedap! Betul-betul padu padu padu 😋😋 snek sihat dan sedap..
Baca :  Cara Membuat Daging Bakso Goreng Cepat 6 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Milo Chicken Popcorn with Nestum Crumb ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!