Cara Memasak Kek coklat moist Enak 20 Bahan

By | Januari 24, 2023

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek coklat moist di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat moist yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi kek coklat moist mudah guna blender je. Penafian: Fanpage ini bukan kepunyaan Puan Shida. Kami hanya mempromosikan produk keluaran Puan Shida.

Kek coklat moist - anekaresepienak.com Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan kongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan. Belajar cara pembuatan kek coklat moist di peranti mudahalih anda.

20 Ingredients of Resepi Kek coklat moist

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat moist ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia – serbuk coklat 1 cawan (sy pakai cocoa van hauten).
  2. Sedia 1 cawan – gula halus/icing.
  3. Sedia 1 cawan – minyak masak.
  4. Sedia 1/2 cawan – susu pekat/kental.
  5. Sedia 1 cawan – susu cair.
  6. Sedia – 📌masukkan semua bahan A dlm periuk, masak dgn api perlahan.
  7. Sedia – bahan B.
  8. Sedia 1 cawan – tepung terigu/ gandum.
  9. Sedia – soda bicarbonate 1sdt.
  10. Sedia – baking powder 1sdt.
  11. Sedia – 📌 campur semua bahan B dlm mangkuk.
  12. Sedia – bahan C.
  13. Sedia – telur ayam 3 biji.
  14. Sedia – vanily/vanila 1sdt.
  15. Sedia – 📌bland bahan C sampai kembang/berbuih.
  16. Sedia – #bahan untuk topping:.
  17. Sedia 1 cawan – serbuk coklat.
  18. Sedia 1 cawan – susu pekat.
  19. Sedia 1/2 cawan – susu cair.
  20. Sedia 1 cawan – minyak masak.
Baca :  Cara Membuat Nasi Goreng Sardin Inspirasi Dari Queen Enak 4 Langkah

Kini anda boleh membuat sendiri kek coklat yang sedap dan lazat dengan aplikasi. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen …. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen …. Faira KeK Coklat Moist Semua cerita tentang kek coklat moist Kek coklat merupakan antara kek yang menjadi kegilaan ramai orang di Malaysia tidak kira umur samada kanak-kanak mahupun dewasa. tepung kek

4 Cara Penyediaan Kek coklat moist

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat moist pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. 📌Cara: masukkan bahan A yg sudah di masak sedikit demi sedikit ke dlm bahan B sambil terus di aduk (pakai whisk).., pastikan adonan tidak bergentel/berketul/bergumpal (apa sj lah istilah, asalkn korang faham😁😅). terus aduk/kacau sampai bahan A habis.
  2. Masukkan bahan C yg sdh di bland ke dlm bahan B, kacau hingga rata. kemudian tuangkn dlm cetakan/loyang yg sdh disapu mentega. lalu kukus. pastikan kukusan sdh di panaskn terlebih dahulu. masak selama lbh kurang 25 mnt..
  3. Caranya buat topping: satukan semua bahan, masak dgn kaedah double boiler. bila sdh mendidih..angkat & dinginkan. kemudian tuang atas kek yg sudah masak. hias kek dgn coklat rice..
  4. 📌selamat mencuba cookpad lover💖.

coklat moist. 🍰#TEPUNGKEKCOKLATVIRAL 👻Buat kek x jadi?resepi internet pun x jd. kek coklat moist homemade ini adalah amat sedap dengan terasa coklat yang enak disamping harga yang berpatutan. anda boleh memilih kek coklat moist yang anda sukai mengikut kemampuan anda. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist.

Baca :  Resepi Tauhu Sumbat Berdaging Sedap 10 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat moist ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!