Resepi Kek coklat blender aja Mudah 11 Bahan

By | Jun 16, 2022

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek coklat blender aja di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat blender aja yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Guna separuh jer daripada adunan topping tu dulu. Cara ini akan hasilkan kek coklat yang licin dan sekata. Kek yang tak pakai banyak bahan!

Maunya tak mudah kalau dah tak perlu guna mixer. Setakat buat guna blender jer pun. Kek coklat memang menjadi kegemaran ramai.

11 Ingredients of Resepi Kek coklat blender aja

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat blender aja ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 – biji telur.
  2. Sedia 1 cawan – minyak.
  3. Sedia 1 cawan – susu cair.
  4. Sedia 1 cawan – susu pekat.
  5. Sedia 1/2 cawan – gula.
  6. Sedia 1 cawan – serbuk koko.
  7. Sedia 1 1/2 cawan – tepung gandum.
  8. Sedia 1 – sudu kecik soda bikarbonat.
  9. Sedia 1 – sudu kecil baking powder.
  10. Sedia 250 gram – coklat masakan beryls.
  11. Sedia 1 cawan – susu cair.

Buat anak yang suka makan kek tentu para ibu akan mencari resipi yang mudah. Apa kata cuba resipi ini, hanya menggunakan bahan-bahan yang mudah dan untuk pasti kan adunan gebu hanya menggunakan blender je. En kaliteli ve ucuz blender çeşitleri Hepsiburada'da! Tüm Blender setlerinidetaylarıyla incelemek ve satın almak için tıklayın!

Baca :  Resepi Kek Batik Granola Sedap 10 Bahan

7 Cara – Cara Kek coklat blender aja

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat blender aja pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Blender sebati telur, susu cair, susu pekat, minyak, serbuk koko, gula..
  2. Masukkan tepung, soda bikarbonat, baking powder.
  3. Gaulkan bahan blender dan tepung sehingga sebati..
  4. Tuang kedalam bekas yang sesuai.
  5. Panaskan air kukusan.
  6. Kukus selama 45minit..
  7. Cucuk dengan lidi. Jika licin maka masaklh kek kita. Siap.

Blender mutfaktaki en yakın dostunuz, acil durumlarda sizi yalnız bırakmayan en büyük yardımcınızdır. Pratik kullanımı ile birçok yemeği aynı anda, zamandan tasarruf. "Ketahui Bagaimana Untuk Menghasilkan Kek Coklat Yang Sedap Untuk Tetamu, Keluarga Ataupun Untuk Perniagaan Dari Rumah Walaupun Tiada Pengalaman Membuat Kek Sebelum Ini". Kini Anda Boleh Membuat Kek Coklat Anda Sendiri dan Menerima Pujian Melambung Daripada Tetamu Anda! Resipi Kek Pisang Kukus paling mudah dan sangat sedap. hanya guna blender dan tak perlu oven pun. Kek Pisang Kukus ni memang ramai peminat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat blender aja ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!