Cara Memasak Pakchoy bersos tiram Mudah 9 Bahan

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Pakchoy bersos tiram di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pakchoy bersos tiram yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resipi masakan sayur sawi pak choy sos tiram sedap & mudah! Jangan lupa subscribe, share & like video ini. Music: Dear Autumn Musician: @iksonofficial Join.

Tak silap Dya kalau korang tengah buat diet atkins pun boleh Kalau nak try resepi Sayur Pak Choy Stail Cina pun ok je untuk pengamal atkins. Untuk resepi ni, cara nak masak memang mudah sangat. Resepi Pak Choy Tumis Sos Tiram, menu sayur yang mudah dan cepat disediakan.

9 Bahan – Bahan Resepi Pakchoy bersos tiram

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pakchoy bersos tiram ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 – pokok pakchoy.
  2. Sedia 2 ulas – bawang putih.
  3. Sedia 1 – biji bawang besar.
  4. Sedia 1 – pek tauhu telur.
  5. Sedia 3 – sudu besar sos tiram.
  6. Sedia 50 ml – air.
  7. Sedia 3 – sudu besar minyak masak.
  8. Sedia 10 – ekor udang.
  9. Sedia 1/2 – sudu kecil garam.

Cuma celur sayur dan tuang kuah ke atas sayur dan siap dihidangkan. Untuk mendapatkan sayur yang sedap, jangan dicelur terlalu lama kerana tekstur sayur. masak sayur pak choy, resepi sayur siew pak choy, resepi pak engku, resepi pak choy sos tiram, resepi pak tongko, resepi pak choi, resepi pakistani dish matengen, resepi paku pakis goreng, resepi pakai air fryer, resepi pakapau daging, resepi paprik ayam. Siram minyak bawang diatas bok choy. TAGS. masakan china. resep Bok Choy Tumis Saus Tiram.

Baca :  Cara Membuat Vouge chocolate cake Mudah 4 Langkah

2 Cara – Cara Pakchoy bersos tiram

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pakchoy bersos tiram pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Panaskan minyak. Masukkn bawang yang dihiris halus. Tumis sehingga naik bau.. Masukkn udang yang sibuang kulit… Goreng sehingga masak.
  2. Masukan sos tiram dan sedikit air.. Masukkan garam.. Dan kemudian masukkan sayur.. Masak sehingga hampir layu.. Masukkn tauhu telur.. Tunggu sehingga mendidih.. Sedia utk dihidangkan.

Alle Zutaten für das Dressing mischen und über Sojasprossen, Bohnen und Pak Choy geben, garnieren und warm als Beilage servieren. Perkongsian yang menarik dan banyak dicari iaitu sayur pak choy atau biasa dipanggil sawi bunga. Sekali masak sayur resepi ini Namun masakan rumah ini memang jarang dijual di kedai makan. Maka jika teringin makan sayur sawi sos tiram memang harus. See more ideas about Bok choy recipes, Asian recipes and Cooking recipes.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pakchoy bersos tiram ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!