Resepi Kek coklat Moist Cepat 7 Langkah

By | Jun 1, 2022

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek coklat Moist di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat Moist yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi kek coklat moist mudah guna blender je. Penafian: Fanpage ini bukan kepunyaan Puan Shida. Kami hanya mempromosikan produk keluaran Puan Shida.

Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan kongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan. Belajar cara pembuatan kek coklat moist di peranti mudahalih anda.

16 Ingredients of Resepi Kek coklat Moist

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat Moist ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 16 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia – Bahan A (masak atas dapur hingga sebati).
  2. Sedia 1 cawan – serbuk koko (3/4 cawan pun ok).
  3. Sedia 1 cawan – susu cair.
  4. Sedia 3/4 cawan – susu.
  5. Sedia 3/4 cawan – susu pekat.
  6. Sedia 3/4 cawan – gula.
  7. Sedia 1 cawan – minyak masak.
  8. Sedia – Bahan B (ayak).
  9. Sedia 3/4 cawan – tpg gandum.
  10. Sedia 1 – sudu kecil (sudu kfc) soda bikarbonat.
  11. Sedia – C Bahan.
  12. Sedia 4 – biji telur (blender jer).
  13. Sedia – Untuk topping.
  14. Sedia 115 gm – coklat masakan.
  15. Sedia 60 gm – susu cair.
  16. Sedia 30 gm – butter.
Baca :  Cara Memasak Sup Tauhu Cepat 3 Langkah

Kini anda boleh membuat sendiri kek coklat yang sedap dan lazat dengan aplikasi. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen …. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen …. Faira KeK Coklat Moist Semua cerita tentang kek coklat moist Kek coklat merupakan antara kek yang menjadi kegilaan ramai orang di Malaysia tidak kira umur samada kanak-kanak mahupun dewasa. tepung kek

7 Step by Step Kek coklat Moist

Dah ada 16 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat Moist pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Cara A: ** semua bahan di atas gaul sebati dan masak atas api perlahan ** rehatkan kejap bila bahan dah sebati.
  2. Satukan bahan B & C ke dlm bahan A… secara berselang seli…Gaul dengan senduk jerr….
  3. Bila dah sebati tuang jer ke dlm loyang yg dah disapu minyak….
  4. Kukus 30 – 45 minit… (bergantung pd size loyang)….
  5. Kalau nak tau dh masak… cucuk dgn lidi… kalau xmelekat kira kek dah masak lerrr….
  6. Cara membuat topping. Cairkan coklat masakan dgn cara double boiler… masuk susu cair… padam api… masuk butter….
  7. SELAMAT MENCUBA !!!!! **hias ikut kreativiti kome aje…..

coklat moist. 🍰#TEPUNGKEKCOKLATVIRAL 👻Buat kek x jadi?resepi internet pun x jd. kek coklat moist homemade ini adalah amat sedap dengan terasa coklat yang enak disamping harga yang berpatutan. anda boleh memilih kek coklat moist yang anda sukai mengikut kemampuan anda. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat Moist ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Baca :  Cara Membuat Stick Tauhu Ikan Enak 12 Bahan
Carian Resepi :resepi kek