Cara Membuat Kek sarang semut airfryer Sedap 4 Langkah

By | Februari 23, 2021

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek sarang semut airfryer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek sarang semut airfryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Alhamdullilah, Air Fryer kek Sarang Semut in the house!!! Resipi Kak Sarang Semut yang dikongsikan oleh Kasih Abadi menggunakan air fryer ini cuba mudah. Malah jauh lebih pantas daripada ketuhar.

Harga Sarang Semut – Sarang semut adalah sebuah tanaman obat-obatan yang mana umbinya ditinggali oleh semut, dan akhirnya disebut sebagai obat semut. Obat semut memiliki banyak sekali manfaat dan juga khasiat untuk berbagai penyakit. This week's treat is Malaysian honeycomb cake (kek sarang semut), which takes its name from its beehive-like interior, full of little air pockets. in your cake tasting bitter.

Daftar isi :

9 Ingredients of Resepi Kek sarang semut airfryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek sarang semut airfryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan – gula.
  2. Sedia 1 cawan – air panas.
  3. Sedia 3 – sudu majerin.
  4. Sedia 4 – biji telur.
  5. Sedia – Esen vanilla.
  6. Sedia 1/2 cawan – susu pekat.
  7. Sedia 1 cawan – tepung gandum.
  8. Sedia 2 – sudu kecil soda bikarbonat.
  9. Sedia 1 – sudu kecil baking powder.
Baca :  Resepi Udang Masak Lemak dengan Belimbing Buluh Enak 9 Bahan

Malaysian Honeycomb Cake (Kek Sarang Semut) (recipe). Terdapat banyak manfaat sarang semut yang bisa didapatkan sebagai obat alternatif. Simak penjelasan selengkapnya tentang khasiat sarang semut Sarang semut merupakan tumbuhan epifit, yaitu tumbuhan yang menumpang hidup di pohon lain, tetapi tidak menyerap makanan dari pohon itu. Resepi Kek Sarang Semut – Berdasarkan warna, ini mungkin tidak begitu menarik, Warna hitam mesti membuat ramai orang menganggap bahawa.

4 Cara – Cara Kek sarang semut airfryer

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek sarang semut airfryer pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Masak gula sehingga berwarna keperangan selepas itu masukkan air panas sedikit demi sedikit,selepas itu masukkan majerin dan sejukkan.
  2. Pukul telur,esen vanilla dan susu pekat sehingga kembang kemudian masukkan tepung gandum,soda bikarbonat dan baking powder,pastikan telah diayak..
  3. Selepas itu masukkan gula perang ke dlm adunan tepung tadi,kacau sehingga sebati.tapis dulu aduan kemudian baru masuk ke dlm loyang yang disapu majerin…
  4. Bakar pada suhu 165/25 minit dan 180/10 minit utk waktu terakhir sehingga masak..selamat mencuba semua..jika tiada mixer sy blender susu,telur Dan esen sehingga kembang…

Terdapat beberapa rekal karamel yang kita tahu, seperti span karamel dikukus, caramelized karamelized NCC dan bulu. Kek sarang semut tanpa perap semut berkawad satu satu hora horeyy pandai pulak semut semut tu buat sarang yang ni nina bakar guna dapur gas je. Kek Gula Hangus / Kek Sarang Semut. Ini sebenarnya projek yang dibuat sama hari dengan Apam Dewa tempohari. Kek sarang semut dipanggil sebegitu kerana jaluran halus yang menjalar lubang-lubang kecil dan halus seakan sarang semut.

Baca :  Cara Membuat Nasi Ayam Hainan Cepat 13 Bahan

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek sarang semut airfryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!

Carian Resepi :resepi kek honeycomb