Cara Memasak Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) yang Mudah

By | Mac 21, 2022

Hello kawan rakan, Adakah anda mencari resepi bagaimana untuk membuat Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) mudah ? Jika benar, rakan rakan boleh membaca dan mengikuti panduan resipi bagaimana untuk membuat Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) dalam langkah mudah 9 yang berikut. An exploratory research on critical factors influencing customer value in coconut cookies. Wahai saudara seiman senegara, Saya ucapakan selamat puasa. Ciuman panas ditengah hawa dingin hutan pinus berhasil membuat darahku terasa panas kami berpelukan erat sambil bergumul dan saling membelitkan lidah.

Terima kasih customer yang sudi beli biskut kelapa bonda warisan turun temurun ni. Menarik kalau cuba resipi biskut kelapa ceri creamy crunchy ni. BAHAN asas yang mudah ada kalanya menghasilkan menu yang enak, tapi mungkin juga Bagi yang mahu menghidangkan biskut raya untuk tetamu sepanjang lebaran ini, apa kata cuba resipi Biskut Kelapa Ceri Creamy Crunchy ini. Dalam panduan ini, kami menggunakan 8 ramuan memasak untuk membuat Resipi Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) yang lazat dan lazat. Di samping itu, kita hanya memerlukan langkah 9, ia pasti sangat mudah untuk rakan kawan cuba di rumah.

Ramuan untuk membuat Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan)

Sila rakan rakan menyediakan 8 ramuan yang diperlukan untuk membuat Resipi Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) di bawah.

  1. 3/4 cawan – marjerin.
  2. 3/4 cawan – gula castor.
  3. 1 1/2 cawan – tepung ubi.
  4. 1 cawan – kelapa kering (diwarnakan merah, hijau, kuning dan dijemur).
  5. 1/2 cawan – tepung jagung.
  6. 1/2 cawan – tepung gandum.
  7. 2 – biji telur (satu untuk hiasan).
  8. 1 sudu teh – esen vanilla.

Sesekali memang teringin nak makan biskut buatan sendiri kan? Memang lain macam sedapnya kalau kita bandingkan biskut homemade dan biskut yang dibeli di kedai. Rasa biskut homemade biasanya tentu lebih segar dan baunya pun lebih wangi. Tekap je dengan apa-apa acuan yang sesuai BACA DI LINK BARU : Resepi Biskut Kelapa Menggamit Kenangan Keluarga.

Baca :  Cara Memasak Biscoff CheesecakePart 2: The Making of Homemade Biscoff Spread yang Enak

Langkah untuk membuat resepi Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan)

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 9 langkah-langkah membuat resipi Biskut Kelapa Hujan Panas (Maraton Ramadhan) ini.

  1. Putar marjerin dan gula sampai kembang..
  2. Masukkan telur dan esen vanilla. Putar hingga sebati..
  3. Masukkan kelapa kering dan putar lagi..
  4. Akhir sekali masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis..
  5. Uli adunan hingga menjadi doh dan tak melekat ditangan.Jika masih melekat boleh tambah campuran tepung gandum dan tepung jagung sedikit demi sedikit..
  6. Sediakan bahan hiasan dan lenserkan dulang pembakar dengan marjerin.Saya guna tudung periuk je..
  7. Canai adunan dan terap dengan acuan. Hias biskut sebelum dibakar..
  8. Bakar biskut dengan suhu 170 darjah celcius selama 17 hingga 20 minit mengikut kesesuian oven masing- masing..
  9. Setelah masak sejukkan dahulu sebelum di simpan di dalam bekas kedap udara. Siap satu menu biskut untuk raya..

Hingga suatu malam aku tidak dapat tidur, udara sangat panas sehingga membuatku kegerahan, kucopot beha dan celana dalamku, hingga hanya memakai daster saja, kondisi seperti ini membuat aku menjadi terangsang. Nah,ni dia biskut kelapa rangup dibuat dari tiga jenis tepung, ada tepung ubi dan tepung jagung mana tak rangupnya. Eloknya tepungnya disangai dan jangan lupa sangai kelapanya sekali. Nilah rahsia kerangupan biskut kelapa dari aliah rose ini. Angin juga semakin kencang dan hujan makin deras sehingga rumah itu seperti Karena itu perlu juga latihan lari marathon.